Satu usaha kecil untuk mempertahankan seni pantun dalam alam maya.

Terjah blog anak ulu cheka(auc)

2
Perasaan ingin tahu begitu berkobar-kobar sewaktu menjelajah ke blog ini buat pertama kali.Sebab yang jelas kerana nama blog yang lain sedikit.Setelah diselidiki barulah saya faham kenapa  blog ini mempunyai nama sedemikian rupa.

AUC dimiliki oleh Tok Putih   yang berasal dari kampung Ulu Cheka Jerantut Pahang.Telah memulakan blog di blogspot sebelum bertukar ke Wordpress.Dikhabarkan sudah berkahwin dan mempunyai 5 orang anak.Saya menilai beliau seorang yang kacak bergaya walaupun beliau merendah diri sebagai orang kampung.



Entri dalam blog ini memang penuh dengan gambar yang besar-besar.Seronok tengok.Orang kata gambar sahaja boleh menggantikan 1000 patah perkataan untuk menyampaikan mesej.
Sesuatu yang menarik juga Tok Putih pernah berkunjung ke blog saya.Jadi terima kasih daun keladi.Lain kali singgahlah lagi.Jadi tidak hairan juga ramai pengunjung yang datang ke blog auc yang sentiasa menghargai tetamunya.

Saya menyarankan kepada sesiapa yang ingin menempah iklan silalah menghubungi Tok Putih.Dari kajian rambang saya blog AUC berpotensi tinggi untuk mendapat trafik yang sesak.Mahu rasanya untuk mengulas panjang namun standard review saya ringkas,santai dan bermanfaat kepada empunya blog tersebut.

Untuk mengakhiri review  blog ini saya menyelitkan satu rangkap pantun khas kepada Tok Putih dan blog anak ulucheka.



Pakai baju berbutang suasa,
Indah tampan bersama teman;
Orang kampung berbudi bahasa,
Tak akan luput ditelan zaman.


ps: Mohon permisi di sini. Andai salah kata dan terguris jiwa maafkan hamba.

pps:Sudi-sudilah sumbangkan tip kepada Paypay saya.


Related Posts On

2 comments:

Copyright © Blog Pantun Melayu

Sponsored By: GratisDesigned By: Habib Blog