Satu usaha kecil untuk mempertahankan seni pantun dalam alam maya.

Meninjau Blog tehramuan

7



Saya tertarik untuk singgah ke blog ini buat pertama kali kerana judul blog yang unik dan menarik.Ternyata isi kandungan memang baik punya.Kadar trafik pun boleh tahan.


Adalah lebih elok saya copy dan paste maklumat blog ini untuk perkongsian semua.


Tehramuan bermula di tapak percuma blogspot. Ia lahir setelah menerima cabaran dari seorang rakan blogger untuk membuat, mempunyai dan menguruskan blog sendiri, setelah lebih setahun menguruskan blog sebuah sekolah.
Belum pun setahun, cabaran datang lagi untuk mempunyai domain dan hosting sendiri dan berpindah ke WordPress. Dengan semangat untuk terus belajar, tehramuan.blogspot.com berpindah ke Tehramuan.Com ini pada akhir September 2010 dengan domain dan hosting yang dihadiahkan oleh seorang rakan blogger yang pemurah.


Blog tehramuan mempunyai niche pantun dan pelbagai.Namun pelbagai info telah diselitkan bersama supaya entri lebih menarik dan unik.Boleh dikatakan sesuai dengan budaya orang Melayu yang berhemah dan berbudi serta berseni dalam berbicara.


Saya selalu singgah ke blog ini untuk mendapat info terkini tentang isu semasa.Sudah semestinya saya juga ingin mendapat entri tentang pantun.Pelbagai komen yang dilontarkan oleh para pengunjung.Ada yang turut berpantun dan ternyata cara ini cukup meriah jadinya.Pengomen yang suka berpantun ialah Suri dan Ummikami.Insya Allah saya akan review blog mereka nanti.


Akhir kata saya ingin menitipkan beberapa pantun sebagai tanda penghargaan kepada tuan punya blog tehramuan yang sudi singgah beberapa kali ke laman blog saya.



Sungai di kuala banyak ikan,
Ikan berasal dari bendang;
Terima kasih saya ucapkan,
kerana sudi datang bertandang.



Dari kuching ke bandar Miri,
Mencari kekasih keturunan nonya;
tehramuan unik dan tersendiri,
hinggakan saya tertanya tanya.



Penyanyi terkenal Justin Bieber,
Seluruh dunia terpaku mata;
Selamat berkenalan di alam siber,
Moga berjumpa di alam nyata.


ps:Maafkan saya jika terkasar bahasa dan terlajak kata yang bisa menguris jiwa.Mohon permisi di sini.

pps:Sudi-sudilah  sumbangkan tip kepada Paypay saya.

Related Posts On

7 comments:

  1. Nice review... Nanti boleh review sy pulak :)

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. kita patut belajar dari otai otai blogger ini.

      Delete
    2. otai?
      aku ni hanya otai dalam kampung sendiri je
      hehe

      Delete
  3. Pohon selasih di tepi hutan,
    Luasnya hutan saujana mata;
    Terima kasih hamba ucapkan,
    Moga tuan sentiasa bahagia.

    ReplyDelete
  4. Ke laut mencari ikan,
    Tertangkap pula ikan parang;
    Sama-sama hamba ucapkan,
    Kepada tuan yang bertandang.

    ReplyDelete

Copyright © Blog Pantun Melayu

Sponsored By: GratisDesigned By: Habib Blog