Satu usaha kecil untuk mempertahankan seni pantun dalam alam maya.

Sekadar menguji..

0
Salam sejahtera.

Saya masih tercari-cari niche yang terbaik untuk blog peribadi saya.Bagaimanapun saya tidak mahu membuang masa begitu sahaja.Sambil sambil saya terus update blog pantun ini.Saya amat berbesar hati kalau ada yang sudi untuk berbalas pantun dengan saya.Sekurang-kurangnya saya tidak syok sendiri buat blog ini.

Saya kongsikan lagi beberapa rangkap pantun untuk renungan kita bersama seprti di bawah:

Pokok pauh pokok pinang,
Subur melata diberi baja;
Tempat jatuh lagi dikenang,
Inikan  pula tempat bermanja

Kain sutera kain satin,
Indah dipakai berbaju Melayu;
Berbaju hijau si pengatin,
Wajah berseri tampan bergaya.

Mak Lemah menjual tomyam,
Sayang sekali tiada yang sudi;
Lumrah Si kaya menjadi ayam,
Adat Si miskin menjadi padi.

Related Posts On

No comments:

Post a Comment

Copyright © Blog Pantun Melayu

Sponsored By: GratisDesigned By: Habib Blog